torsdag 30 juni 2011

Kär i kärleken

Författare: Lina Forss
Förlag: BC
År: 2011
Sidor: 265

Timotej af Lilja hatar sitt namn och kallar sig därför för Timmy. Hon är knappast överförtjust över flytten till London med sin mamma och hennes jobbiga karl Örjan, i alla fall inte till att börja med. Väl på plats märker hon att Örjan har skaffat en egen liten lägenhet till henne (så han kan få ha hennes mamma ifred) och att killarna i England inte är så tokiga trots allt. För är det något som är viktigt för Timmy så är det killar. Hon är kär hela tiden, det är bara killarna som byts ut.

Det här är alls inte min typ av bok och jag var lite skeptisk redan innan jag började läsa. I början fick jag flashbacks från min egna tid på högstadiet och gymnasiet och njöt lite, men rätt snart insåg jag att Timmy och jag är galet olika som människor och att jag inte har så mycket att relatera till som jag först hade hoppats. Jag gillar mer berättelsen om Timmys relation till sina familjemedlemmar än alla killarna.

Boken är snabbläst om än lite tjatig och ytlig. Lina Forss var ett nytt namn för mig men hon har uppenbarligen även gett ut några vuxenböcker. När jag läste på om dem insåg jag att även böckerna Vildängel och Hallonbäcken handlar om Timotey, fast långt senare när hon är vuxen! Är inte utan att jag blir lite nyfiken...




Typ av bok: uHc


Andras tankar om boken:
Bokpussen
Tonårsboken

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts with Thumbnails