torsdag 2 juni 2011

Adlibris topplista i maj

Enligt mina läsplaner för året ska jag läsa månadens toppetta på barn- och ungdomslistan hos Adlibris och, i möjligaste mån, pocketettan. 

Oj. Har aldrig läst någon bok av Mari Jungstedt. Dags? Såg att en hel del av hennes böcker fanns på elib, men tyvärr inte denna. Större chans att jag läser den på plattan känns det som. Cirkeln är jag ju i alla fall klar med. Och på söndag är den dessutom analyserad!  








Hur ligger jag till i utmaningen förresten? Ganska bra, vill jag påstå. Troligen mest på grund av att samma bok har kommit flera gånger... Jag har läst en vuxenbok och missat en barn/ungdom.


Januari: Den dansande djävulen & Hundraåringen som …
Februari: 1000 trixiga gåtor … & Hundraåringen som …
Mars: Andens kraft & Hundraåringen som …
April: Cirkeln & Den glömda trädgården
Maj: Cirkeln & Den farliga leken

 

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts with Thumbnails